CONTEST SAHABAT > IZINKAN AKU BERBICARA

Entah nape aku tergerak nak ikot kontest ni.,,tapi.,,aku memang suke tajuk die.,,
credits to > Izinkan aku berbicara coz bagi tajuk essay yang memang best.,,

1st of all,aku nak mintak permission untuk gune broken english.,,huhu.,,sebab da tebiase.,,lagipun da 5bulan tinggal kan skooll.,,oklah.,,the story begins like this.,,



nilah sahabat yang aku pilih.,,name die keerthana.,,bangse india.,,even we from kaum yang beza2.,,tapi xjadi masalah bagi aku untuk be'friendship' ngan die.,,best kawan ngan die.,,die la kawan aku susa n senang.,,mase geram,sedih,nangis,ketawe2,sweet2,sour2.,die mesti ade.,nak ade la kate kan.,, 
aku pilih die sebab.,,die slalu ade untuk aku.,,kepale die gile2 - samela ngan kepale aku yang crazy2.,,aku dan die ade banyak persamaan.,,and ade problem yang same (sometimes).,,die tak pernah tinggal kan aku sorang2.,,even cikgu sejarah aku pun prasan yang aku ngan die da macam blangkas.,,tak boleh terpisah kan.,,memory yang paling aku suke mase aku ngan die and aku paling2 stick kat otak aku (even aku ni pelupe orangnye,tapi aku akan ingat moment nih) ialah mase aku ngan die nyanyi lagu YOU ARE NOT ALONE.,,ala~ lagu michael jackson tuh.,,ni la lagu kitorang.,,kitorang nyanyi terlalak2 kat kelas.,,even kena kutuk2 ngan kawan2 especially admirer die yang duduk kat sebelah aku.,,kitorang tak hirau langsung.,,oh~ aku da start nak menangis.,,rindu moment tuh.,,kitorang ade nickname special yang cume die ngan aku je boleh panggil camtu.,,aku panggil die BUSUK.,,die panggil aku GENDUT.,,haha.,,lucu.,,tapi best.,


kebaikan yang die ade.,,die selalu buat baik ngan aku.,,and die ni pemaaf orangnye.,,pernah sekali tu.,,aku buat tak endah je bile die naik angin.,,sepatutnye aku sebagai sahabat,mesti ade dekat ngan die mase tuh.,,tapi nape entah aku pun naik angin jugak.,,aku tinggal kan die beremosi sorang2.,esoknye.,bile aku sedar aku dah buat salah.,aku mintak maaf dengan die.,aku stapler kan sweets ngan sepucuk surat (sweet kan aku nih??haha).,,last2 die maafkan aku.,,kalau manusia normal aku sure,aku punye salah tu takkan dimaafkan.,,silap2 kena penumbuk satu.,,die gak selalu bagi semangat dekat aku.,,kalau aku tibe2 down sebab kawan2 or pelajaran.,,die la yang bangkitkan semangat aku.,,sebagai contoh,aku lepas spm aritu.,aku memang tak atu nak amik jurusan ape kat univercity nanti.,,uncle aku paksa aku amik medic.,and aku nih punye lembab sangat pergi ikut je.,dah biasiswa JPA aku pergi pilih jurusan tuh.,,so aku bagitau die.,,die la yang bagi aku semangat supaya teruskan dengan step aku tu.,,even aku takut darah.,,syukurlah mase aku pergi tempat orang bersalin ngan bilik mayat (tempat2 yang memerlukan aku berdepan ngan darah2 and whatsoever.,,),kumpulan aku same2 ngan kumpulan die.,,so.,,die la yang bagi aku spirit supaye berani.,,hope aku ngan die akan jadi doctor yang berjaye la satu ari nanti.,,
kelemahan die.,, erm.,,(after 20 minutes)~ dah puas dah korek brain nih.,,tapi rasenyer.,,tak jumpe lagi.,,die tak perfect maybe.,,yela.,,"no one is perfect".,,

but sekarang aku tengah terribly miss die.,,
die kat plkn right now.,,
and ayat die yang wat aku takleh lupe., 
"nisa.,,at here i cant find anyone that same like you.,," 
mase die call aku tuh.,,time tu.,tanpe aku sedari.,
aku menangis.,, ~crying~ 
whatever it is.,,aku sayang die.,,
ur my bestfriend forever thana!!! <3

Share:

0 orang tersenyum :)