1st day kursus pendedahan kerjaya seorang doktor.,,

okayh.,,ni ade lah kisah 1st day aku kat kursus anjuran JPA tu.,,
aku janji ngan keerthana and aqilah jumpe dekat bus stop depan jusco pukul 7 pagi.,,
right on 7.15 am kitorang bertolak.,,
sepanjang perjalanan memang sesak.,,
dari angsan tu sampai la kat hospital.,,
adui~ law check suhu punggung mau nye lebih 50 celcius.,,huhu
lame.,,
sampai kat hospital dalam pukul 815 am.,,
ade seorang pegawai kat hospital tu tunjuk kat kitorang tempat pendaftaran.,,
jauh.,,
aqila boleh pule tanye dah ramai ke.,,
tapi aku memang sure da ramai.,,
sebab memang orang suke pergi awal2.,,
bile daftar tu aqila ngan keerthana memang nasib baik.,,
sebab diorang dalam kumpulan yang same > kumpulan 2.,,
aku kumpulan 1.,,
pagi tu kitorang ade taklimat.,,
rupe2 nye ramai budak sekolah aku yang amik medic.,,
tak sangke.,,
huhu
ade la dalam 7 orang.,,
aku senarai kan.,, 
Aku, Thana, Qila, Ain, Meera,Pei Shin, Diyana,
ramai an.,,
semua race ade.,,
kate 1 malaysia.,,
huhu
mase kat dalam kumpulan aku.,,
aku paling2 senyap.,,
budak 1st tegur aku adela ranjeeta.,,
die duduk sebelah aku.,,
yang 2nd jenise.,,
yang 3rd or 4th aku tak ingat da.,,
huhu
time tu aku rase asing.,,
sebab tak pernah nak bergaul ngan orang2 selain dari budak sekolah aku.,,
tapi ni semua aku kena hadapi gak an.,,
so.,,
aku pun ikut je rentak group aku tu.,,
huhu
group leader aku ialah charwinth.,,
die indian boy paling hensem.,,
aku minat seyh tengok muke die.,,
cool jewp.,,
penolong pule.,,
shobana.,,
die okla.,,
indian gurl.,,
biar aku senaraikan sorang2 yea.,,,
~ CHARWINTH > cool and hensem boy.,, :)
~ SHOBANA > caring girl.,,
~ SUMAN > a good helper.,, alwys ask question!!
~ SAKTIS > the most quiet guy in my group.,,
~ IVAN > the clown of our group.,, he's funny!!!
~ QUSYA > the prettiest one.,, i like her style.,,
~ SYAZA > the sweetest girl.,, she's nice to me.,,
~ SHAZ > the nice one.,,
~ GOH SU LI > she's the genius chinese gurl in my group.,, i like to see her spm result! huhu
~ RANJEETA > she's eagerly wants to be a doctor.,, no matter what!!!
~ JENISE > she does not like Ivan.,, huhu.,, but she's a good friend.,,
~ AI WEN > charwinth has once confused about her name and IVAN.,, haha.,, she's my good advisor.,,
~ ILA > i did on purpose to put her name the last one.,,haha.,, she's the happiest gurl i've ever meet!! she's talkative.,, and sometimes she likes to tease me.,, the most uforgetful friends in my group is ILA.,, asam, motion phobia, plkn.,, sorry ILA.,, :))
the last but not least is me.,, NISA.,,

okay.,,
tulah description ahli kumpulan aku yang memang happening.,,
bakal2 doctor.,,
huhu
1st day group kami kena pergi kat jabatan perubatan.,,
best la.,,
cume kurang layanan.,,
kami dah macam wall kat situ.,,
tapi.,, kami pandai2 la bawa diri an.,,
amik2 picture ngan patients.,,
story2 ngan diorang.,,
penat.,,
tapi best.,,

Share:

0 orang tersenyum :)